Güncel Bakım Masrafları



marka model bağımsız trigger işine girmişken devirdaim değişir bence. devirdaim pompasının ne zaman bozulacağı kontrol edilerek anlaşılmaz.

 
Herhangi bir damlama sızıntı gözlemlenmiyorsa çalışan sağlam parçayı değiştirmek pek mantıklı değil çünkü ucuz parça değil, su kaynatma, conta yakma, öyle kolay değil zaten araç 120 dereceyi gördüğü an araç stop ediyor geçen sene iki defa hararet 110 dereceye çıktı, su eksilmesi yoktu, sağa çekip kapatıp tekrar çalıştırdım 90 a indi büyük ihtimal pompa takıldı, 15 bin km yaptım su eksiltme de yok hararette yükselme yok kaldı ki yeni parçayı takınca belli süre sonra yine aynısı olacak, parça sorunlu, revizyonlu olsa değişim düşünülebilir.
ne yalan diyeyim, 120 C'ye geldiğinde durduğunu bilmiyorum ama hararet yapıp sağutma suyu ile yağını karıştıranını gördüm.

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
marka model bağımsız trigger işine girmişken devirdaim değişir bence. devirdaim pompasının ne zaman bozulacağı kontrol edilerek anlaşılmaz.
aklıma gelen triger kayışı 120.000 km de, zinciri de 200.000-250.000 veya şıngırtı gelmeye başladığında değişir. yaklaşık 2 ürün arasında 2 katı bir km var değişim neye göre olacak.... 120.000 mi, 200.000 mi?

 
2015 1.2 tsi Manuel 4. yıl bakımı
/monthly_2019_10/_20191014_183543.thumb.JPG.c5f2dadb7535ed50e6f0fc87a7a237d0.JPG
Hocam benimde 2016 1.2 manuel arabanın martta 4. Bakımı var fren hidroliği,antifriz hakkında birşey söylendimi servisten acaba.

Venus Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Hocam benimde 2016 1.2 manuel arabanın martta 4. Bakımı var fren hidroliği,antifriz hakkında birşey söylendimi servisten acaba.

Venus Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Genellikle sylemezler (istisnai yerler hariç) çünkü onlar için getirisi iş-zaman döngüsü hesaplandığında angarya bir iştir., Artık tüketici biraz bilinçlendiği için fren hidroliğine ses etmiyorlar., ama antifiriz değişimi için halaa eski usul ömürlüktür değişmez veya donma noktası iyi durumda değişmeye gerek yok zırvaları tekrar ediliyor., o antifiriz 7 sene geçse de şayet su ilavesi yapılmadıkça donma noktası düşmez., ANLAYAMADIKLARI ŞEY; donma noktası tek başına bir kriter değildir., o antifiriz aynı zamanda motoru korozyon ve pasşanmaya karşı korur..!! 5 yıldan sonra o antifirizden korozyona karşı koruma beklentiniz olmasın..

 
@zamir84  Hocam bunlar ilk soylenen fiyatlar midir yoksa herhangi bir pazarlik ya da bayii karsilastirmasi yaptiniz mi bakim fiyatlari icin?

 
@forzaGilles @Culture33 @SCC Eski Golflerde bildiğiniz gibi devirdaim pompası triger seti ile değiştirilen bir parça idi. Hatta değiştirmez iseniz kesin olarak plastik kanatçıkları yok olur pompa iş görmez hale gelirdi. Şu anda devirdaim pompaları biraz daha farklı, elektrikli kavraması bile var ve @forzaGilles dediği gibi kontrol ediyorlar sızıntı yok ise değiştirmiyorlar. Bendeki Golf 1.6 TDI da 75000 cıvarı bir triger ve kasnak değişimi yaptılar, devirdaim pompası değiştirilsin diye epey ısrar ettim, kabul etmediler. Normalde triger değişimi 120000 olduğu için nasıl olsa devirdaim pompası 120000 e kadar dayanır diye ben de devirdaim değişsin diye de çok ısrar etmedim.

Belli ki yeni devirdaim pompaları eskilerinden uzun ömürlü (çünkü en erken değişim süresi 120000 km ve eskisi gibi 4 yıl sınırı da yok artık). Ancak pompaların gerçekten uzun ömürlü olup olmadıklarını ancak 250000 yapmış 1.6 TDI larda kaç kez değiştiler ne oldu gibi bir veri elimizde olsa idi söyleyebilirdik.

Sonuç olarak 120000 km altı gibi bence de devirdaim pompası değişmese de olur. Ancak 120000 km ve üzeri için servis formenleri ile konuşup bilgi almak gerek, servislerin veya sanayideki ustaların tecrübeleri gösterge olabilir. Eğer ki devirdaim pompaları değiştirilmeden 200000 gibi dayanabiliyor ise tamam. Ama 150000 de bozulacak ise, hazır sökülmüşken 120000 triger değişiminde onu da değiştirmek mantıklı ve daha ekonomik olur.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@calik sonuna kadar katılıyorum üstadım., araç 60-70bin km’de ise ve bir sebebten dolayı triger değişecek ise o zaman devirdaimi değiştirmeye gerek yok.. 

Ama araç 100bin ‘e gelmişse veya @SCCdostumuz ve almanyadaki Golf Variant’ı olan @pasa42 arkadaşımızın aracı gibi 120bin sınırına yaklaşmış veya atıyorum araç 65bin km’de ama yaş olarak 10 yaşını doldurmuş böyle bir araçta devirdaimi değiştirmek gerek., 

Bir de not düşeyim; eski bir yazıdan hatırladığım kadarıyla bizde ki Golf’lerde devirdaim pompası ön ve arka kısım olmak üzere 2 parçadan oluşuyor., şayet değişecekse genellikle ön kısımdaki parçayı değiştirirler ama ben motor o kadar sökülmüş durumdayken ve madem hatrı satılır bir işçilik ödemişken., tek seferde her 2 parçanın değiştirilmesi taraftarıyım..

 
Değerli @forzaGilles ve @calik ve @Culture33 hocalarım, 

Yukarıdaki triger seti ve devirdaim ile ilgili verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Bu bilgilerin ışığında, yetkili servis bu parçaları hangi markadan tedarik ediyor biliyor musunuz?

Ya da, set olarak Bosch, Gates, Ina ve Doctor(?)dan hangisini önerirsiniz? Bir de kayışlarda Continental (Contitech) varmış sanırım... 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Hazır bakım konusu açılmışken, 8 ayda tekrar bazım zamanım geldi, geçen bakım yağ mazot filtresi değişmişti, bu bakımda neleri değişmem gerekiyor, serviste yaptırmak istemiyorum.2013 1,6 tdi 72 bin km de. Hangi Parçaları ne marka ve nereden almamı önerirsiniz?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt