Güncel Bakım Masrafları


Ate marka oluklu arka disk ve balatadan hiç memnun değilim, işinizi garantiye alın ate alıncaya kadar yetkili servisten orjinal disk balata alıp taktırın daha ucuza geliyor. Textar pagid konusunda yorumum yok kullanmadığım için.

Yukarıdaki servis çıktısında hidrolik ve işçilik dahil komple fren bakımı 20.300 tutmuş, otosupermarkette komple ate disk balata ve hidrolik neredeyse 17.000 tutuyor. Bence servis işçilik ve parça garantisi varken bu paralar verilmez. Benim gibi yarın bir gün ötme yaşarsanız Ate'nin ses konusunda bir garantisi yok cevabıyla karşılaşmazsınız...
Ek olarak eğer ki değişim Golf için olacaksa yukarıdaki örnek faturaya göre işçilik yaklaşık ₺2.000 daha düşecektir..
 
Son düzenleme:

Ate marka oluklu arka disk ve balatadan hiç memnun değilim, işinizi garantiye alın ate alıncaya kadar yetkili servisten orjinal disk balata alıp taktırın daha ucuza geliyor. Textar pagid konusunda yorumum yok kullanmadığım için.

Yukarıdaki servis çıktısında hidrolik ve işçilik dahil komple fren bakımı 20.300 tutmuş, otosupermarkette komple ate disk balata ve hidrolik neredeyse 17.000 tutuyor. Bence servis işçilik ve parça garantisi varken bu paralar verilmez. Benim gibi yarın bir gün ötme yaşarsanız Ate'nin ses konusunda bir garantisi yok cevabıyla karşılaşmazsınız...
Ate de ne gibi sıkıntı yaşadınız, ses sorunu mu? Toz durumu ne durumda?
 
Yakın zamanda bakım yaptırmayı planlıyorum. Avek’ten 2004 model goşf 5 aracım için aldığım fiyat bilgisi;
Hava filtresi,
Yağ filtresi,
Polen filtresi,
Buji değişimi,
Karter tapası,
Sıvı conta,
Motor yağı değişim,
Triger seti zincirli (rulman,dişli falan dedi)
Fren hidroliği değişimi
Toplam 89 binTL. İndirim ile 69 bin TL fiyat verildi. Triger değişimi olmazsa 17 bin tl. Bu triger konusunu bir anlayamadım. Zincirli sizin aracınız , zincirli olduğu için çok değişim önermiyoruz. Bir şikayetiniz , bir probleminiz mi var ? Ön takımdan ses geliyordur, motor çok gürültülüdür bu tarz şeyler var mı diye sordu yok dedim. Kayışlı olsa 4/5 yılda bir değişim öneriyoruz. Zincirde böyle bir durum söz konusu değil dediler. Şimdi sorum şu olacak. 224 binde şuan aracım. Ben riske atmak istemiyorum trigere bakılmasını ve değişimini istiyorum. O bölgede değişen parça ne oluyor? Çünkü 17 binden fiyat 69 bine çıktı. Arkadaşımın c kasa mercedes’i dişli kırdı trigeri dişli kırıldığı için 69 bine değiştirdi. Acaba yanlış mı anlıyorlar beni triger seti değişecek dediğimde.
Benim bildiğim şu şekilde: Triger zinciri ve paletleri, Ön ve yan kapak contası, Ön krank keçesi, Eksantrik Konumlandırıcı

Özel serviste 1.4tsi da bunları değiştirmiştim.
 
Merhaba ön frenler çok ses yapıyor değişmek istiyorum.
yakın zamanda ön fren balatası değişimi yaptıran oldu mu?
Hangi marka önerirsiniz ?
ate ve trw arasında kaldım ama
Hocam golf 7, 1.2tsi Ön Arka balata 1 ay önce değiştim 2 bin km oldu. Hella Pagid marka . Tavsiye ederim. Ötme sesi sıfır. Fiyat olarak da biraz yüksektir. Ama garantilidir.
 
Ate de ne gibi sıkıntı yaşadınız, ses sorunu mu? Toz durumu ne durumda?

Toz durumu standart balata ile aynı, orijinali kadar.
Ses sorunu sıkışık trafikte hafif fren yapıldığında hep var, üstelik disk oluklu tabir edilen diskten, balata standart Ate balata.

 
Bende ate 'n oluklu diski ve seramik balatası var 5 senedir kullanıyorum ve mükemmel, bütün dünyada kullanılan fabrika çıkış ürünlerinden biri olan bir parçanın üretim hatası olması düşük bir ihtimal benim başıma gelse usta yanlış takmış olabilir ya da araba yıkamacısı basınçlı su tutmuştur diskler sıcakken problemin nedenini araştırmadan direk ürün kötü denmemeli, neden tespit edilmeden yorum yapmayalım lütfen.
Çok yanlış montaj gördüm sanayide, mesela yeni balatayı eski diske koyarken tornacıdan temizletmiyorlar ya da balatanin oturacağı yerler demir fırça ile temizleyip daha sonrasında özel yağı var kullanmıyorlar takıp geçiyor bu gibi takılmadan önce ki temizlik süreçleri yapılmadıysa ayrıca kullanıcıdan kaynaklı sıcakken sudan gecip ani fren ya da yıkamacı basınçlı yıkama gibi senaryolar yaşanmış olabilir, öncelikle balata ve diskin yerinden çıkarılıp temizlenip düz mü değil mi diye saatle ölçülmeli sorunun kaynaği tespit edilip söylemek gerekli daha sağlıklı olur.
 
Herkese teşekkürler textar veya trw alacam.
Çok pahalı olmasına gerek yok. 2kat para verip Ate de alsam kendim montajını yapacağım için garantisi yok.
Diskler temiz sorun sıkıntı yok. Sadece balata değişimi yapıcam.
 
Toz durumu standart balata ile aynı, orijinali kadar.
Ses sorunu sıkışık trafikte hafif fren yapıldığında hep var, üstelik disk oluklu tabir edilen diskten, balata standart Ate balata.

Ses çıkmasını beklemezdim. Diğer markalara göre de fiyatı yüksek ne de olsa.
 
Herkese teşekkürler textar veya trw alacam.
Çok pahalı olmasına gerek yok. 2kat para verip Ate de alsam kendim montajını yapacağım için garantisi yok.
Diskler temiz sorun sıkıntı yok. Sadece balata değişimi yapıcam.
Textar alın o zaman.
 
Ses çıkmasını beklemezdim. Diğer markalara göre de fiyatı yüksek ne de olsa.

Valla hocam, şeyh uçmaz mürit uçurur misali yaratılan bir ATE fetişi ve sonuç olarak ATE öpüşü var bence piyasada. Kalitesine falan lafım yok ama standart disk balata için emsallerinin bir kaç katı fiyatını hak eden bir şeyi yok. Misal 2 milyona Golf satılan piyasada 5 milyona aynı platform A3 satsalar "Ama Audi çok eyi" mi diyeceğiz?

Bu piyasada her şey tutturduğuna gidiyor. 1090 liraya aldığım gayet orijinal Textar ön balata setini 2-3-4 bine satan da gördüm. ATE de ekstra coşmuş servisi geçme derdinde. :) Esasen OE markalarının arasında hele ECE R90 standardından sonra öyle aman aman fark yok. Tutup da usta elinden çakma merdivenaltı falan alırsanız o başka.

İyi OE markalarından alıp mutlaka düzgün montaj yaptıralım kafi, bence.
 
Yakın zamanda bakım yaptırmayı planlıyorum. Avek’ten 2004 model goşf 5 aracım için aldığım fiyat bilgisi;
Hava filtresi,
Yağ filtresi,
Polen filtresi,
Buji değişimi,
Karter tapası,
Sıvı conta,
Motor yağı değişim,
Triger seti zincirli (rulman,dişli falan dedi)
Fren hidroliği değişimi
Toplam 89 binTL. İndirim ile 69 bin TL fiyat verildi. Triger değişimi olmazsa 17 bin tl. Bu triger konusunu bir anlayamadım. Zincirli sizin aracınız , zincirli olduğu için çok değişim önermiyoruz. Bir şikayetiniz , bir probleminiz mi var ? Ön takımdan ses geliyordur, motor çok gürültülüdür bu tarz şeyler var mı diye sordu yok dedim. Kayışlı olsa 4/5 yılda bir değişim öneriyoruz. Zincirde böyle bir durum söz konusu değil dediler. Şimdi sorum şu olacak. 224 binde şuan aracım. Ben riske atmak istemiyorum trigere bakılmasını ve değişimini istiyorum. O bölgede değişen parça ne oluyor? Çünkü 17 binden fiyat 69 bine çıktı. Arkadaşımın c kasa mercedes’i dişli kırdı trigeri dişli kırıldığı için 69 bine değiştirdi. Acaba yanlış mı anlıyorlar beni triger seti değişecek dediğimde.
Muhtemelen Zinciri değiştirecek teknik dokümanları yok yada işi almak istemediler. Zincir değişimi için bu paralar haram.
Size önerim işin ehli bir ustada dışarıda değiştirin çeyrek maliyetine çözmüş olursunuz.
 
Valla hocam, şeyh uçmaz mürit uçurur misali yaratılan bir ATE fetişi ve sonuç olarak ATE öpüşü var bence piyasada. Kalitesine falan lafım yok ama standart disk balata için emsallerinin bir kaç katı fiyatını hak eden bir şeyi yok. Misal 2 milyona Golf satılan piyasada 5 milyona aynı platform A3 satsalar "Ama Audi çok eyi" mi diyeceğiz?

Bu piyasada her şey tutturduğuna gidiyor. 1090 liraya aldığım gayet orijinal Textar ön balata setini 2-3-4 bine satan da gördüm. ATE de ekstra coşmuş servisi geçme derdinde. :) Esasen OE markalarının arasında hele ECE R90 standardından sonra öyle aman aman fark yok. Tutup da usta elinden çakma merdivenaltı falan alırsanız o başka.

İyi OE markalarından alıp mutlaka düzgün montaj yaptıralım kafi, bence.
Doğru diyorsunuz.
 
Yurt dışı sitelerden satış fiyatlarını karşılaştırın hangi firmanın yakınsa yurt dışı fiyatları Tr ile onu almak mantıklı o aldığım dönem ate ucuzdu şimdi ate çok pahalı ise haketmiyorsa gider ferodo takar geçerim sonuçta lemans diski değil, ate olur trw olur ben ferodo da kullandım çok güzel aşağı yukarı olağanüstü bir fark beklenmez zaten uygun fiyatlı hangisi ise tanınmış markaların o yeterli, ama sadece balata değiştiricekseniz diski torna ile üstünü temizlemeden takmayın yer yapar ve tel fırça ile tozları temizleyin ayrıca oynayan noktaları bosch un balata gress i var onu da kullanabilirsiniz.
 
Şirket aracı focus kullanan , bir şekilde yakıtı bedava olanların araç kullanış sekline dikkat eden oldumu hiç

Bu kisiler drag pistinde araba kullanır gibi takılırlar hep

Her Kalkısta 4000 devir , full gazlama , full fren , tekrar gaz , tekrar hard fren. Bu sekilde kullanan Ate tercih edebilir / etmeli

Diger durumlarda ferodo , trw, textar, hella arasından bütceye uygun olanı takılır gecilir.

Global pazarda bu kadar marka var
Ate dışında hicbiri balata işini beceremiyor olamaz

IMG_20250320_163654.jpg
 

Şirket aracı focus kullanan , bir şekilde yakıtı bedava olanların araç kullanış sekline dikkat eden oldumu hiç

Bu kisiler drag pistinde araba kullanır gibi takılırlar hep

Her Kalkısta 4000 devir , full gazlama , full fren , tekrar gaz , tekrar hard fren. Bu sekilde kullanan Ate tercih edebilir / etmeli

Diger durumlarda ferodo , trw, textar, hella arasından bütceye uygun olanı takılır gecilir.

Global pazarda bu kadar marka var
Ate dışında hicbiri balata işini beceremiyor olamaz

Ekli dosyayı görüntüle 82841

Deneyimleme fırsatım olmadı ama Ferodo, TRW iyi markalar. Fiyatları da uygun makul ancak bu marka balataları kullananlara göre ses yapma durumu olabiliyormuş. O nedenle bu markalardan bir tık uzağım. Yine de kullanmadan bir şey diyemem.
 

Geri
Üst