SerkanG dedi:
Hadi ortalığı kizistirayim aracını bugünlerde alanlar geçen aylarda alanlardan ucuza alıyor(döviz bazında).Parası euroya bekleyenler kârlı,tl de olan veya kredi alacak olan için durum hoş değil.Ağzımdan baklayı çıkarayım,bugün aracı alacak olsam 10000 tl daha ucuza alacaktım .Kuru bilmem kaca sabitledik olayı malesef kafalarına göre ayar çektikleri saçma bir durum.(belli bir oran korunmuyor )
E! Ne yapalım yani diyeceksiniz.
Firma size paranızı euroda tutma tavsiyesinde bulunabilir,(biraz saçma ama)elinizdeki parayı euroda bekletirsiniz. Döviz artışının dışında zam gelirse (gerekçesiz)çökün o zaman.Hakkaten sorunlu bir süreç. Allah yardımcınız olsun.
Umut hocam nasıl daha ucuza alacaktınız yahu :S yani euro cok yukseldi daha yuksek olması gerekmez mi?
1.2 110hp midline plus ı baz alıyorum..
15 haziran kur 3.06=18954 euro ya satıldı.
20 temmuz kur 2.90=20000 euro ya satıldı.
3 ağustos kur 3.04=19243 euroya satıldı..
18 ağustos kur 3.18=18.500 euroya satıldı.
20 ağustos kur 3.24=18200 euroya satıldı.
Yani arabasını bügün alan euro bazında haziranda alandan ucuz aldı...
Bugün golf r alan geçen ay golf R alandan(ben) ortalama euro bazında 3-4 bin euro ucuza alıyor...Haliylede bu durumdan müşteri olarak rahatsız oluyorum...
Fiyat politikasında dengesizlik var,aynı ama aynı oranda döviz artınca arttır ama düşünce de düşür,ama öyle olmuyor ben mi yanlış hesaplama yapıyorum veya kurguluyorum ama durum bu...
Herkesin parası dövizde olmayabilir,vadeli tl de olabilir,yarısı olur yarısı kredi her ne ise kabul, doviz artışı firmanın elinde değil hak veriyorum(hepimiz risk alıyoruz)...Ya fiyatını dövize sabitle ya da yukarıdaki uçurumu oluşturma...
Benim kafamın bastığı bu,yanlış düşünüyorsam format atarım kafama...