@silvershadow kaleminze sağlık.
Bir ufak ekleme:
Taşıt boş kütlesi benim bildiğim, "taşıtın çalışabilir hali" için olması gerek. Yani tüm sıvılar + yakıt + sürücü (Appendix 1).
Muhtemelen herhangi bir kuruluş tarafından rahatlıkla ölçülebilir olması gerekiyor ve sıvıları boşaltıp ölçmek mümkün olamayacağından ve hatalara sebep olabileceği için "çalışabilir kütle" daha makul.
Yolcu kütlesi ise 75 kg kabul ediliyor (ANNEX II).
Yakıt deposunda ne kadar yakıt olacağı ülkeden ülkeye farklılık gösteriyormuş (wikipedia da gördüm).
Bizim lab.da bir 2013 Toyota Corolla 1.3 Dual VVT-i (100 Hp) Benzinli var öğrenciler için taşıt kütle ölçümü deneyinde kullanıyoruz.
Katalog verisi: Yürür Ağırlık (Sürücü Dahil)1225 kg
Bizim ölçtüğümüz: Yürür Ağırlık (Sürücü YOK + 20-30 litre yakıt) 1225 - 75 + (30 x 0,75) = 1225 - 52 kg = 1172 kg olması gerekirken
Bizim ölçtüğümüz: Yürür Ağırlık (Sürücü YOK + 20-30 litre yakıt) 1240 kg. Çok da tutmuyor açıkcası. Araç test aracı olarak kullanılmış olduğu için belki farklıdır.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31995L0048:EN:HTML
Appendix 1
2.6. Mass of the vehicle with bodywork in running order, or mass of the chassis with cab if the manufacturer does not fit the bodywork (including coolant, oils, fuel, tools, spare wheel and driver) (o) (maximum and minimum):
ANNEX II
SCOPE, DEFINITIONS, REQUIREMENTS
2.2. 'Mass of the conventional load` means a mass of 75 kg multiplied by the number of passenger seating positions (including folding (tip-up) seats) designated by the manufacturer.