@forzaGilles Çok çok saygılar sunuyorum
çok tesekkür ederim acıklamalarınız için. Geri gorüsü ve sürüs profilinide(aynı seyi düsünmüstüm ancak genelde adaftif sasi olmadan çok esprisi olmuyor diyorlardı ancak sizinde yorumunuz düsüncemi doğruluyor.) ekleticem gibi gozüküyor. Durumu toparlayıp en kısa sürede siparisi gececeğim insallah..
Sürüş Profili Şeçme özelliği adaptif şasi kontrolü
olsun yada olmasın eğer DSG alınacaksa çok önem kazanıyor.., DSG şanzımanın yoğun dur-kalk trafikte ısınmasını engelliyor+Eco modda süzülme haline geciyor, hem motor nefes alıyor, hem DSG dinleniyor ömrü uzuyor hem yakıt ekonomisi hem de araç içi ses azaldığından konforu artıyor.. fiyatı vergiler dahil: 394 TL.
Kıymetli
@silvershadow Murat hocamın sürüş profili hakkındaki yazısını sizinle paylaşmak isterim;
Sürüş profili seçme;
Sürüş profili seçici (Driving profile selector) bizdeki opsiyonel donanım listesindeki adıyla "Sürüş Profil Seçme Özelliği" kendi başına Comfort, Normal, Eco, Sport ve ayrıca ayarlarını sizin yapmanıza izin verdiği "Individual" denen kişiselleştirilmiş bir ayar moduna da sahiptir. İlk jenerasyonda üç olan sürüş modları sonrakilerde geliştirilmiştir.
Sürüş modundan hangisini seçimi kısayol tuşu olan vites konsolunun yanındaki tuşa basarak medya ekranında çıkan ayar ekranından veya sürüş yardımcıları menüsünden yapılır.
Yapılan bu ayarlarla:
1. Direksiyon: Direksiyon tepkilerini hızlandırıp yavaşlatabileceğiniz spor veya normal mod seçilerek kontrol edilebilir.
2. Motor: Motor tepkilerini hızlandırıp yavaşlatabileceğiniz spor veya normal mod seçilerek kontrol edilebilir.
3. Farlar: Bi-Xenon farlara sahipseniz Farların virajlarda hareketlerinin hızını kontrol edebileceğiniz anlamına gelir.
Gelelim sürüş Profili seçimine...
Araç DSG olacaksa Sürüş Profili Seçimi opsiyonu olmazsa olmazlardandır.
Çünkü aksi takdirde DSG kendisini meyilli yolda ve süzülme esnasında boşa almıyor.
Sürüş Profili Seçiminde Eco modda süzülme haline geciyor, hem motor nefes alıyor, hem DSG dinleniyor ömrü uzuyor hem yakıt ekonomisi hem de araç içi ses azaldığından konforu artıyor.
manuel araçlarda ise olmazsa olmaz bir özellik değildir. DSG olmayınca yetişkinler için teknolojik oyuncaklardan biridir o kadar.
Eco modun devreye girme koşulları var...
Boşa alma; hafif meyilli yolda, yokuş aşağı ve 120km hız sınırına kadar görev yapar ve frene dokunur dokunmaz vitese alıp kompressör yaparak güvenlikten de ödün vermez.
Ayrıca eco modu ayağınızı gazdan cektıgınız an araç kendını boşa alıp ekranda da bunu belırtıyor. yakıt tuketımıne etkısı hıssedılır düzeyde ve olumlu yönde
Fakat sürüş profili gaz, vites kutusu ve direksiyon hassasiyetini ayarlaması bakımından alınası bir opsiyon.
özellikle spor modda gaz tepkimesi oldukça canlanır ve motorun sesini duymaya başlarsınız. Hatta R veya GTI'da araç içi motor sesi simülasyonunun şiddetinni dahi ayarlamak mümkün.