Güle güle kullanın. Benim de bir karın ağrım var ama en kısa nasıl yazarım bilmiyorum.
Okumaya durumu olmayanlar için özet geçemeyeceğim, mevzu ancak bu kadar kısaltılabiliyor, hakkınızı helal edin
Çok uzun zamandır Passat kullanıcısıyım. 2024 model Passat Variant geldiğinde çok fark açılmasın diye yine çok sevdiğim 2016 yılında sıfır km aldığım sedan passatımı satıp 2023 de uzun bir bekleme süreci sonrası Business Variant passatıma kavuşmuştum. Nihayetinde 2024 Variant ülkemize geldi ama ekonomik şartlar malumunuz, bir türlü kısmet olmadı. Bu süreçte yaklaşık 9000 km kullandım aracımı ve çok memnun kaldım. Hatta tekrar sedana tövbe ettim. Variant artık hayatımın olmazsa olmazlarından biri haline geldi.
Nihayetinde şartlar olgunlaştı ve 2023 Business Variant ımı 2024 Business Variant için değiştirmek istedim. Ancak hiç beklenmeyen bir durum oluştu. ID4 Türkiye satışı başladı.
Benim evimde de, iş yerimde de şarj imkanım var ve araç kullanımım %95 şehir içi artık. Zaten çok sıkışsam köşede bir suzukim var. Haliyle menzil veya şarj gibi problemlerim yok.
Arkadaşlar araç bedavaya yürüyor. Tamam bedavadan biraz pahalı diyelim. evden 107 liraya, dükkandan 195 liraya doldurup hareket ettirebiliyorum. Şaka gibi. Her gün araç kullanma zorunluluğum var. Araçlarım yatmaz. Kısa da olsa yol kateder. şehir içi 455 km menzil var. karma 350 küsür. kışın düşer yazın artar. Neticede 100 km menzil bile bana fazla fazla yeterken id4 menzili beni günlerce idare eder yani.
id4 sayısız özellik ve teknoloji ile geliyor. Benim Variant toros gibi kaldı yanında. Ki benim arabamda özel siparişle aldığım için metalik renk, cam tavan, katlanır ayna, geri kamera, makam perde, kablosuz CarPlay, kablosuz şarj, elektrikli bagaj vs vs gırtlak opsiyon dolu bir Business. boş değil yani
buna rağmen id4 fena tokatlıyor donanımda.
Piyasası yavaş olduğu ve şu an ikinci el satışının düşük, sıfırların satıldığı kasım aralık ortamında Volkswagen bayiisinden benim arabam ile id4 e kafa kafaya teklif var. Passat anahtarını bırak, id4 anahtarını al diyorlar kısacası. Haliyle biraz canım sıkıldı. Tabiki Variant piyasası sedan gibi değil. Sedan gibi satılamaz onu biliyoruz ama bari üstüne 100 150 verselerdi iyiydi
Neyse mevzu bu değil.
Biraz ihtiyaçlarımı tarttım, ölçtüm biçtim, id4 hem kağıt üstünde hem benim hayatımda Passat'tan daha mantıklı. Passat gibi prestijli olmadığı ortada. İçine oturunca hemen anlaşılıyor. Malzeme kalitesi segmentinin çok üstünde ama araç bildiğiniz Tiguan gibi. arka kapı üstleri filan plastik, kapı ceplerinde, torpidoda kaplamalar yok. Tuhaf yani. Passat da premium değil fakat ama tiguandan iyi hissettirdiği kesin.
siz olsanız ne yaparsınız? Aşırı benzin masrafım yok ama neredeyse 9 da 1 ine yürümek ve zibilyon tane özelliğe sahip olmak kulağa çok hoş geliyor. Diğer yandan zaten çok sevdiğim, hiç sorunu olmayan daha 9 küsür bin kilometrede Passat'ım var. id4 bu fiyatlarda kalmaz muhtemelen. lansman ayağına olması gereken paralara satıyorlar ama Volkswagen sonuçta. onu öyle bırakmazlar
biraz tutulsun artar fiyatı ki ötv sınırına epey var. Kafam çok karışık dostlar. Yeni Passat Variant'ı bir kenara bıraktım. Kafa kafaya düşünürsek fiyatlarını, benim araba mı yoksa id4 mü sizce? Bir el atın kaldıralım şunu. Saygılar...