Sıfır Araç Teklifi Alanlar

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan erkan163
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Dsg /otomatik araç alıp

Her yıl Yetkili servis ictimalarına / yoklamalarına katılmak zorunda kalmak . İyi niyet falan bunlar benim gelemeyecegim mecburiyetler.

Birde tabiki

kasımda İmpresiyon 1260 iken
Life 1750 idi (rakamlar net ve kesindir opak renk olarak)

Manuel/ dsg fiyatı aynıydı da biz mi almadık ?

Aradaki 500 bin fark ? Dsg dışında donanım olarak bana ne getiriyor ?

Yukarda belirtildiği üzere illa otomatik olmalı diye fransız clio mu alalım ? 1260 a

Yap kardesim bozulmama garantili dsg pro plus revizyonlu bi otomatik şanzuman , yetkili servislere bağlılık yemini ettirme iyi niyet hikayeleriyle milleti zora kosturma yetkili servislere

O zaman manuel / otomatik farkına verecegim parayı düsünüp tasınıp veririm veya vermem ?
1.0 Clio otomatik aynı paraya geliyordu. Donanım olarak ne kadar geride kaldığını bı kenara koydum donanım olarak eşit olsa bile konfor açısından Golf 10 ile çarpıp yüze böler Clio yu. Manuel kullanamıyorum ben diyen varsa saygım sonsuz tabi
 

1.0 Clio otomatik aynı paraya geliyordu. Donanım olarak ne kadar geride kaldığını bı kenara koydum donanım olarak eşit olsa bile konfor açısından Golf 10 ile çarpıp yüze böler Clio yu. Manuel kullanamıyorum ben diyen varsa saygım sonsuz tabi
Bana bu ikisini sunsan 1000 kere golfü seçerim. Clio isterse otonom gitsin.
 
Bana bu ikisini sunsan 1000 kere golfü seçerim. Clio isterse otonom gitsin.
Ben de bundan bahsediyorum yok param baba dert değil manuel neden otomatik alayım ortada buluştuk sonunda
 
1.0 otomatik clio aracım vardı sattım Golf manuel aldım gerçekten mükemmel araç.400 bin fazla verip otomatik almak mantıklı değil.Herkesin mantığı kendine tabiki. Bizim halkımız sonradan görme davranıyor malesef.Avrupa bile bizden çok çok ileride olmasına rağmen manuele binerken bizdeki bu şişkinlik bu kibir nedir anlamak mümkün değil.Herkes istediğine biner zevkine ve parasına göre biner.
 
1.0 otomatik clio aracım vardı sattım Golf manuel aldım gerçekten mükemmel araç.400 bin fazla verip otomatik almak mantıklı değil.Herkesin mantığı kendine tabiki. Bizim halkımız sonradan görme davranıyor malesef.Avrupa bile bizden çok çok ileride olmasına rağmen manuele binerken bizdeki bu şişkinlik bu kibir nedir anlamak mümkün değil.Herkes istediğine biner zevkine ve parasına göre biner.
Clio ile çok fark değil mi hocam her anlamda. Clio nün şu yönü Golfden daha iyiydi diyebileceğin tek bir şey var mi
 
Arkadaşlar zevkler ve renkler tartisilmaz.Benim mesela manuel arac kullandim hep hayata kac kere gelecegiz kesinlikle manuel almam diyordum erkek adam otomatik kullanmaz diyordum eşim sağolsun al deneyimle begenmezsek manuele gecersin demisti…Simdi iyiki diyorum ben cok alistim çok memnunum.Tabi toplumda soyle bir kani var dsg tamir gormez gormemesi lazim gibi.Dsgde de baski balata var manuelde ki gibi bitip degismesi lazim 80 bin olur 120 bin vs.Bunu ariza olarak gormemek lazim.Baska turlu arizalar da olabilir…Manule kullanmakta cok zevklidir eminim.Butce sikintisi yada fazla para vermek istemeyen aliskanliktan vazgecmek istemeyen manuelden devam edebilir.Degisiklik isteyen falan da otomatik alabilirler.Hepsine saygi duymak lazim.
 
Hocam düz hesap 1.5m a manuel golf yerine
daha premium Mercedes BMW Audi alabilirdiniz. Sadece 0 km olmazdı.
Birbirimizi kandırmayalım manueli kimse keyfe keder almıyor.
Parası manuele yeten onu otomatiğe yeten onu alıyor. Ama çıkıp ta manuel sevdalısı rolü yapanlar yapmayın lütfen.
Taksi çıkması gibi km her yeri ayrı oynayan araçlar evet bundan alınır ancak
 
Hey gidi günler..
DSG mi manuel mi anketleri vardı bi aralar..
Herkes eldekini övme peşine girip cevap verirdi..
Manuel kullanan DSG kullanan..
Galiba işin özeti zevk ile konfor arasındaki seçim de denilebilir.. (fiyat ya da bozulmuş bozulmamış vs. o ayrı konu)
Golf dünya harikası değil elbet ama Clio'da yok yok olsa yine Golf ile kıyaslayamıyorum.. birbirine tercih durumu varsa al-satçı olmak lazım.

Fiyat yok. Olsa da zaten faydalanan yok. Alana da satana da hayırlı değil bu aralar..
 
Manuel aşktır, tutkudur, zevkdir, gerçek arabacılar manuel kullanır. Ben de tamamen böyle düşünüyorum. Kendimi bildim bileli manuel araç kullandım. Vites geçişlerini en az devir kaybı için hızla çat çat yapardım. Sollamalarda aracı sola çekip çat diye vites düşürerek ani hızlanma ile ivmelenmekten büyük keyif alırdım. Yavaşlamalarda frene basmak yerine vites küçülterek yavaşlardım. Rampalarda kalkışlarda gaz debriyaj ayarı yapmak bana keyif verirdi. İhtiyaç anında el frenini çekip el freni destekli kalkış yapmaktan, tam araba ileri hamlesini yapacağı an el frenini bir anda indirip öne atılmaktan keyif alırdım. Şu an aklıma gelenler bunlar. Ancak hep modeli düşük arabalarda geçti bunlar. Otomatik araba kullanmayı kendime yakıştıramıyordum. Manuel araç kullanma yeteneğime yazık olur düşüncesindeydim. 1,5 sene önce artık sıfır yeni bir aracım olsun dedim. Golfte karar kıldım. Otomatiklere hiç bakmadım bile. Biraz bekleyiş sonrası manuel golf 8 le yolculuğuma başladım. İlk iş komple ppf kaplama, cam filmi, kamera, sensörler falan doldurdum arabayı büyük bir hevesle. Tabi sonra hevesim bir bir kaçmaya başladı. Kontak anahtarı yerine tuşla çalıştırmak arabacı olan beni hoşnut etmedi. Ortada bir tane yuvarlak olan hayalet göstergeyi görünce nerde bunun bir tarafta devir saati diğer tarafta hız göstergesi diye üzülmeye başladım. Araç manuel ama el freni elektronik hiç bağdaştıramadım. Auto hold u açsam bir dert açmasam başka bir dert oldu bana. Rampada eskisi gibi gaz debriyaj ayarı yapayım derken benim ayarımı bozdu. Auto hold ne zaman arabayı bırakacak ya da tutacak diye düşünmeyi sevmedim. Kapatsam bu sefer de elimin altında yardımcı olsun diye çekecek bir mekanik el freni yok. Direksiyon hissi eski hidrolik gibi yok. Vesaire şeyler….

Sonuç araba manuel vites ama geri kalan her şey elektronik, otomatik.

Evet hala manueli seviyordum ancak bu aşk Golf 8 le yaşanacak bir aşk değilmiş ona karar verdim. Bir yıl kullandıktan sonra yollarımız ayrıldı.

Benim istediğim gibi manuel vitesli, mekanik el freni olan, devir ve hız göstergesi ayrı ayrı yan yana olan, anahtarı çevirerek çalıştırılan sıfır bir golf ya da golf seviyesinde sıfır bir araç bulamayacağım için artık manuel sevgimi kalbime gömdüm.

Sonunda üstüne kredi çekip her şeyi zaten otomatik vitesi de otomatik olsun deyip dsg li sıfır golf alıp yeni bir icatmış gibi kullanıyorum artık. Fena değilmiş bunun da zevkli yanları var. Arada direksiyondan vites değiştiriyorum falan. Tavsiye ederim.

Biraz uzun oldu ama bu konuda tecrübelerimi aktarmak istedim.

Sonuç olarak; manuel aşktır ancak bu aşk golf 8 le yaşanmaz düşüncesindeyim.
 
Otomatik seven insanlara saygım var, ama onların manuel seven insanlara malesef pek saygıları yok, Otomatik severler Manuel ‘e öcü gibi bakıyorlar,

Herkes istediğini alsın ama Manuel vites amelelik demek yakışmıyor, Arabadan anlamayan insanların tabiridir bu, ki buradaki insanların arabadan anlamayan bir topluluk olduğunu düşünmek istemiyorum,

İster 100hp olsun isterse de 300hp olsun hiç bir şanzıman tipi manuel‘in vaad ettiği keyif kadar zevk vereceğini düşünmüyorum,

Kimisi için araba demek A noktasından B noktasına gitmekten ibarettir, benim için ise o araç ister Fiat Egea olsun, isterse de Lüks segment bir araba olsun hiç bir zaman A-B noktasına gitmekten ibaret olmadı,

Bu işin zirvesinde olan Formula 1 yarış pilotları ile yapılan röportajlarda her zaman sorulan bir soru vardır,

Monaco Grand Prix’inde 80’li ve 90 ‘lı yılların başındaki gibi Manuel vitesli bir araç ile 78 tur boyunca 3.500-.4.000 kez vites değiştirmek mi, yoksa şimdiki gibi F1 şanzımanlı araçlar ile yarışmak mı diye sorulur..?

Bu soru karşısında pilotların %95 ‘ (yani neredeyse tamamı) 50°C dereceye ulaşan kokpitte 78 tur boyunca 3.782 defa mekanik olarak vites değiştirerek yarışmayı tercih etmektedir,

Hatta 2000 ‘li yıllarda bir ara Formula 1 ‘de (tam otomatik) şanzımana geçiş yapıldı, Ancak pilotların şikayeti ve yoğun baskısı neticesinde FIA tekrardan halk dilinde F1 şanzıman diye geçen esasında (Otomatikleştirilmiş Manuel Şanzıman olan) şanzıman tipine geçişe izin verdi, ve günümüz F1 araçlarında halen bu şanzıman tipi kullanılmaktadır,

Golf 8,5 Style
Audi A3
hatta Audi A4 veya BMW 3 serisi gibi bu araçlarda Avrupa’daki gibi Manuel vites alabilme seçeneği bize de sunsalar düşünmeden gider Manuel vitesli alırdım., Otomatik sevene de saygı duyarım eleştirmem.!
 
Otomatik seven insanlara saygım var, ama onların manuel seven insanlara malesef pek saygıları yok, Otomatik severler Manuel ‘e öcü gibi bakıyorlar,

Herkes istediğini alsın ama Manuel vites amelelik demek yakışmıyor, Arabadan anlamayan insanların tabiridir bu, ki buradaki insanların arabadan anlamayan bir topluluk olduğunu düşünmek istemiyorum,

İster 100hp olsun isterse de 300hp olsun hiç bir şanzıman tipi manuel‘in vaad ettiği keyif kadar zevk vereceğini düşünmüyorum,

Kimisi için araba demek A noktasından B noktasına gitmekten ibarettir, benim için ise o araç ister Fiat Egea olsun, isterse de Lüks segment bir araba olsun hiç bir zaman A-B noktasına gitmekten ibaret olmadı,

Bu işin zirvesinde olan Formula 1 yarış pilotları ile yapılan röportajlarda her zaman sorulan bir soru vardır,

Monaco Grand Prix’inde 80’li ve 90 ‘lı yılların başındaki gibi Manuel vitesli bir araç ile 78 tur boyunca 3.500-.4.000 kez vites değiştirmek mi, yoksa şimdiki gibi F1 şanzımanlı araçlar ile yarışmak mı diye sorulur..?

Bu soru karşısında pilotların %95 ‘ (yani neredeyse tamamı) 50°C dereceye ulaşan kokpitte 78 tur boyunca 3.782 defa mekanik olarak vites değiştirerek yarışmayı tercih etmektedir,

Hatta 2000 ‘li yıllarda bir ara Formula 1 ‘de (tam otomatik) şanzımana geçiş yapıldı, Ancak pilotların şikayeti ve yoğun baskısı neticesinde FIA tekrardan halk dilinde F1 şanzıman diye geçen esasında (Otomatikleştirilmiş Manuel Şanzıman olan) şanzıman tipine geçişe izin verdi, ve günümüz F1 araçlarında halen bu şanzıman tipi kullanılmaktadır,

Golf 8,5 Style
Audi A3
hatta Audi A4 veya BMW 3 serisi gibi bu araçlarda Avrupa’daki gibi Manuel vites alabilme seçeneği bize de sunsalar düşünmeden gider Manuel vitesli alırdım., Otomatik sevene de saygı duyarım eleştirmem.!
Çok güzel özetlemişsiniz klavyenize sağlık
 
Benim hem oto. D segmenti premium aracım hem de golf 8.5 manuelim var.Tek araca düşsem manuel D segmenti isterim.Tabi artık böyle bir seçenek yok maalesef.Fakat golfün manuelini pek sevemedim çünkü aracın herşeyi elektronik.Yolcuları rahatsız etmese i20n gibi bir araç alırım,manuel şanzıman gerçekten çok keyifli,otomatikçiler manuelin tercih olabileceğini anlamıyor sanırım.Herşey otomatikken,bir el freni bile yokken tek başına manuel pek sarmadı beni.Sanırım oto. şanzımanlı bir araç alacağım fakat vw’de fiyatını tek hakeden araba da imp. Golf. o yüzden bütçe yükseltip premium bakacağım gibi duruyor.Bu arada fiyatını sonuna kadar hakeden bir araba imp paket golf,o fiyata daha kaliteli daha donanımlı araba yok,hatta bütçe yükseltseniz de o kaliteyi çok çıkmadığınız sürece bulamazsınız.Manuel vitesini de kullanması çok kolay aracın çekişi vs çok güzel,sadece ruhu yok.Açıkçası 2020 sonrası hiçbir aracın yok ama bu şekilde de manuel sürmenin mantığı yok gibi.Aşağıdaki yoruma katılıyorum.
Manuel aşktır, tutkudur, zevkdir, gerçek arabacılar manuel kullanır. Ben de tamamen böyle düşünüyorum. Kendimi bildim bileli manuel araç kullandım. Vites geçişlerini en az devir kaybı için hızla çat çat yapardım. Sollamalarda aracı sola çekip çat diye vites düşürerek ani hızlanma ile ivmelenmekten büyük keyif alırdım. Yavaşlamalarda frene basmak yerine vites küçülterek yavaşlardım. Rampalarda kalkışlarda gaz debriyaj ayarı yapmak bana keyif verirdi. İhtiyaç anında el frenini çekip el freni destekli kalkış yapmaktan, tam araba ileri hamlesini yapacağı an el frenini bir anda indirip öne atılmaktan keyif alırdım. Şu an aklıma gelenler bunlar. Ancak hep modeli düşük arabalarda geçti bunlar. Otomatik araba kullanmayı kendime yakıştıramıyordum. Manuel araç kullanma yeteneğime yazık olur düşüncesindeydim. 1,5 sene önce artık sıfır yeni bir aracım olsun dedim. Golfte karar kıldım. Otomatiklere hiç bakmadım bile. Biraz bekleyiş sonrası manuel golf 8 le yolculuğuma başladım. İlk iş komple ppf kaplama, cam filmi, kamera, sensörler falan doldurdum arabayı büyük bir hevesle. Tabi sonra hevesim bir bir kaçmaya başladı. Kontak anahtarı yerine tuşla çalıştırmak arabacı olan beni hoşnut etmedi. Ortada bir tane yuvarlak olan hayalet göstergeyi görünce nerde bunun bir tarafta devir saati diğer tarafta hız göstergesi diye üzülmeye başladım. Araç manuel ama el freni elektronik hiç bağdaştıramadım. Auto hold u açsam bir dert açmasam başka bir dert oldu bana. Rampada eskisi gibi gaz debriyaj ayarı yapayım derken benim ayarımı bozdu. Auto hold ne zaman arabayı bırakacak ya da tutacak diye düşünmeyi sevmedim. Kapatsam bu sefer de elimin altında yardımcı olsun diye çekecek bir mekanik el freni yok. Direksiyon hissi eski hidrolik gibi yok. Vesaire şeyler….

Sonuç araba manuel vites ama geri kalan her şey elektronik, otomatik.

Evet hala manueli seviyordum ancak bu aşk Golf 8 le yaşanacak bir aşk değilmiş ona karar verdim. Bir yıl kullandıktan sonra yollarımız ayrıldı.

Benim istediğim gibi manuel vitesli, mekanik el freni olan, devir ve hız göstergesi ayrı ayrı yan yana olan, anahtarı çevirerek çalıştırılan sıfır bir golf ya da golf seviyesinde sıfır bir araç bulamayacağım için artık manuel sevgimi kalbime gömdüm.

Sonunda üstüne kredi çekip her şeyi zaten otomatik vitesi de otomatik olsun deyip dsg li sıfır golf alıp yeni bir icatmış gibi kullanıyorum artık. Fena değilmiş bunun da zevkli yanları var. Arada direksiyondan vites değiştiriyorum falan. Tavsiye ederim.

Biraz uzun oldu ama bu konuda tecrübelerimi aktarmak istedim.

Sonuç olarak; manuel aşktır ancak bu aşk golf 8 le yaşanmaz düşüncesindeyim.
 
Hangi konuda satış oranı mı emisyon mu?Emisyon konusu ise o durum tüm araçlarda geçerli,o yüzden tahmini açıkçası başka sebep bulamıyorum,vw in kendisi sebep açıklamadı.Otomatik vitesi daha iyi şekilde ayarlayabiliyorlar emisyon için.Aradki fark çok ufak fakat firmalar çok ciddi ceza ödüyorlar zaten,sattıkları araçların totalinde bir emisyon ortalaması tutturmaları gerekiyor,aracın kendi emisyon değerinin yanında.Yada manuel üretmekle uğraşmayıp her arabaya aynı şanzımanı koymak için olabilir fakat normal golfte ve amerikan jettasında manuel devam ediyor,o yüzden pek mantıklı değil.Manuel-otomatik satın alım oranını sorduysanız ise motor1 yayınlamıştı,2023 yılı golf gti manuel otomatikten 1 araba fazla satmış ABD’de,başbaşa yani.
 

Güncel alıntı fiyat teklifleri

Golf Life DSG 1690 tl
Polo Life DSG 1280 tl

Fabia premium 1385 tl

Q3 sportback en dolu donanım 3200 tl

Bmw 230 e xdrive active tourer 2150 tl
Araç fiyatlarına farklı konu mu açsak ya bura herkesin kavga yeri oldu
 

Geri
Üst