Golf 8.5 İmpression izlenim, deneyimlerim ve paylaşımlarım

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan hassey
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

@Savatage çok haklısınız. Bence kağıt üzerindeki veriler söz konusu olduğunda gerçekten haklısınız.

Ama bir de hayatın gerçekleri var. Ciddi söylüyorum, ben de çok şaşırdım. Ya aracımın bilgisayarında bir sıkıntı var ya da pompa verisiyle uyumlu olmayan bir durum söz konusu. Ya da gerçekten ekonomik sürüş alışkanlığıyla kullanıldığında sonuç bu.

Siz de ekonomik sürüş alışkanlığı olan bir sürücüsünüz anladığım kadarıyla. Keşke siz de kullansanız, o zaman beni haklı bulurdunuz.

Neyse bakalım 10.000 km ortalaması ne olacak.

Bu arada her 1000 km ve katlarında paylaşımımı devam ettireceğim.
 

bu arada arkadaşlar yağ sıcaklığını hiç takip ettiniz mi. 104 lere varıyor benim 1.5 impression. Bu normal mi ?
 
Golf 8,5 impression sahibi olarak yakıt konusunda bende gözlemlerimi yazayım.

Şehir içi değerleri;
Çok performanslı sürersen 6-7 litre.
Normal sürersen 5,5 - 6 litre.
Çok aşırı dikkat edersen 4.4 litre yakıyor.

Evet 4.4'ü bende yakaladım. Ama uğraşırmıyım? Kesinlikle hayır :)
Duracağın yeri önceden hesap edeceksin. Frene az basacaksın. Gaza milim milim dokunacaksın. 100 üstüne çıkmayacaksın vs. vs.

Araç sürmek benim için herşeyden önce keyif. 1-2 litre için bu kadar aksiyona girip keyfimi bozamam.

Ama yukarıda paylaşan arkadaş doğru söylüyor.
Dikkatli sürersen bu araç 4.4 yakıyor.

1.5 motora göre gayet tasarruflu.
1.2 tsi'dan geçtim bu araca. O araç çok daha fazla yakıyordu.
Bu motorda bişeyler başarmış gibiler.
Umarım az yaktığı gibi uzun ömürlü olur.
 
Golf 8,5 impression sahibi olarak yakıt konusunda bende gözlemlerimi yazayım.

Şehir içi değerleri;
Çok performanslı sürersen 6-7 litre.
Normal sürersen 5,5 - 6 litre.
Çok aşırı dikkat edersen 4.4 litre yakıyor.

Evet 4.4'ü bende yakaladım. Ama uğraşırmıyım? Kesinlikle hayır :)
Duracağın yeri önceden hesap edeceksin. Frene az basacaksın. Gaza milim milim dokunacaksın. 100 üstüne çıkmayacaksın vs. vs.

Araç sürmek benim için herşeyden önce keyif. 1-2 litre için bu kadar aksiyona girip keyfimi bozamam.

Ama yukarıda paylaşan arkadaş doğru söylüyor.
Dikkatli sürersen bu araç 4.4 yakıyor.

1.5 motora göre gayet tasarruflu.
1.2 tsi'dan geçtim bu araca. O araç çok daha fazla yakıyordu.
Bu motorda bişeyler başarmış gibiler.
Umarım az yaktığı gibi uzun ömürlü olur.
Şehir içi full eşimin kullanmasıyla 8 i geçiyor ama daha 2 bini geçmedi km
 
Golf 8,5 impression sahibi olarak yakıt konusunda bende gözlemlerimi yazayım.

Şehir içi değerleri;
Çok performanslı sürersen 6-7 litre.
Normal sürersen 5,5 - 6 litre.
Çok aşırı dikkat edersen 4.4 litre yakıyor.

Evet 4.4'ü bende yakaladım. Ama uğraşırmıyım? Kesinlikle hayır :)
Duracağın yeri önceden hesap edeceksin. Frene az basacaksın. Gaza milim milim dokunacaksın. 100 üstüne çıkmayacaksın vs. vs.

Araç sürmek benim için herşeyden önce keyif. 1-2 litre için bu kadar aksiyona girip keyfimi bozamam.

Ama yukarıda paylaşan arkadaş doğru söylüyor.
Dikkatli sürersen bu araç 4.4 yakıyor.

1.5 motora göre gayet tasarruflu.
1.2 tsi'dan geçtim bu araca. O araç çok daha fazla yakıyordu.
Bu motorda bişeyler başarmış gibiler.
Umarım az yaktığı gibi uzun ömürlü olur.
Full şehir içi, eşimin de kullanması ile ( kadınları bilirsiniz çok devirle kalkış verimsiz sürüş) 8 litreyi geçiyor ama 1500 km de daha
 
@darktemplar Bu arada, bu değerleri yakalamak için ek efor sarf etmiyorum. Ben öngörülü ve ekonomik bir araç kullanım alışkanlığına sahibim. Tam gaz, agresif kullanmak beni geriyor ve yoruyor.

Ben aracı normal hız limitlerinde ve gerilmeden kullanmayı seviyorum.

Belki de yaşımın getirdiği bir durumdur. Ama son 10 yıldır böyle. Öncesinde maalesef biraz agresif kullanıyordum.

Ama kurallara uygun hızlarda kullanım hem keyifli hem de güvenlidir. Üstelik çevreye çok daha az zarar vererek karbon ayak izimi düşürüyorum.

Paylaşımınız için teşekkürler. Böylece istenirse bendeki değerleri herkes elde edebilir. Siz de bunu kanıtladınız. Bir arkadaş ısrarla bunun mümkün olmadığını iddia ediyor. Ne yapayım, ekran görüntüsü de var. Ama zorla inandıracak halim de yok.
 
@darktemplar Bu arada, bu değerleri yakalamak için ek efor sarf etmiyorum. Ben öngörülü ve ekonomik bir araç kullanım alışkanlığına sahibim. Tam gaz, agresif kullanmak beni geriyor ve yoruyor.

Ben aracı normal hız limitlerinde ve gerilmeden kullanmayı seviyorum.

Belki de yaşımın getirdiği bir durumdur. Ama son 10 yıldır böyle. Öncesinde maalesef biraz agresif kullanıyordum.

Ama kurallara uygun hızlarda kullanım hem keyifli hem de güvenlidir. Üstelik çevreye çok daha az zarar vererek karbon ayak izimi düşürüyorum.

Paylaşımınız için teşekkürler. Böylece istenirse bendeki değerleri herkes elde edebilir. Siz de bunu kanıtladınız. Bir arkadaş ısrarla bunun mümkün olmadığını iddia ediyor. Ne yapayım, ekran görüntüsü de var. Ama zorla inandıracak halim de yok.
Yaşın getirdiği durum + güvenlik öncelikli kişilik. İyi mi bence iyi ama arada bı gaza yüklenmek de gerek o zehri arada almak lazım
 
Full şehir içi, eşimin de kullanması ile ( kadınları bilirsiniz çok devirle kalkış verimsiz sürüş) 8 litreyi geçiyor ama 1500 km de daha

Evet kadınlar da dikkat eden yok gibi.

Eşinizin 8 litre tükettirdiği araç da aynı güzergah da sizin değerler neydi?
 
@darktemplar Bu arada, bu değerleri yakalamak için ek efor sarf etmiyorum. Ben öngörülü ve ekonomik bir araç kullanım alışkanlığına sahibim. Tam gaz, agresif kullanmak beni geriyor ve yoruyor.

Ben aracı normal hız limitlerinde ve gerilmeden kullanmayı seviyorum.

Belki de yaşımın getirdiği bir durumdur. Ama son 10 yıldır böyle. Öncesinde maalesef biraz agresif kullanıyordum.

Ama kurallara uygun hızlarda kullanım hem keyifli hem de güvenlidir. Üstelik çevreye çok daha az zarar vererek karbon ayak izimi düşürüyorum.

Paylaşımınız için teşekkürler. Böylece istenirse bendeki değerleri herkes elde edebilir. Siz de bunu kanıtladınız. Bir arkadaş ısrarla bunun mümkün olmadığını iddia ediyor. Ne yapayım, ekran görüntüsü de var. Ama zorla inandıracak halim de yok.
Bende de en az ne kadar yakacak olması keyif veriyor. Tabi start stop vs karşıyım.
 
@darktemplar Bu arada, bu değerleri yakalamak için ek efor sarf etmiyorum. Ben öngörülü ve ekonomik bir araç kullanım alışkanlığına sahibim. Tam gaz, agresif kullanmak beni geriyor ve yoruyor.

Ben aracı normal hız limitlerinde ve gerilmeden kullanmayı seviyorum.

Belki de yaşımın getirdiği bir durumdur. Ama son 10 yıldır böyle. Öncesinde maalesef biraz agresif kullanıyordum.

Ama kurallara uygun hızlarda kullanım hem keyifli hem de güvenlidir. Üstelik çevreye çok daha az zarar vererek karbon ayak izimi düşürüyorum.

Paylaşımınız için teşekkürler. Böylece istenirse bendeki değerleri herkes elde edebilir. Siz de bunu kanıtladınız. Bir arkadaş ısrarla bunun mümkün olmadığını iddia ediyor. Ne yapayım, ekran görüntüsü de var. Ama zorla inandıracak halim de yok.
Sakin sürüşün pek yaş ile ilgisi yok. Yaş 40. Bende pek genç sayılmam artık :)
Trafiği tehlikeye atmadan ani hızlanmalar hoşuma gidiyor.
Son hız 250 yapayım gibi meraklarımda yoktur. Seri kullanmayı seviyorum diyelim.

Bu arada rica ederim.Ben yaşadığım deneyimleri paylaştım.
Aynı başlık altında size rodaj için katılmamıştım. Yakıt için katılıyorum.
Denedim test ettim. İsternirse bu araç ile 5 litre altı yakmak mümkün.

Ayrıca yeri gelmişken yanlış anladığınızdan dolayı cevap vereyim. Bir üst mesajda "uğraşmayın anlatamazsınız" cümlesini sizin resmi verilere rağmen ısrarla rodaj yoktur demenizden dolayı yazmıştım.
Bu konuda fikrinizi değiştirmeye açık olmadığınızı gördüm. Herkesin bildiği kendine sonuçta. İnandığı şeyi yapmakta özgür. Bundan dolayı yazmıştım.

Selamlar
 
Son düzenleme:
Golf8.5 İmpression lastik hava değerleri nedir?

Sahip olan bir arkadaş paylaşabilir mi?

Lastik basıncı da tüketimi etkiler. Konfor basınç , yakıt tüketimi az gibisine basınç
 
Golf8.5 İmpression lastik hava değerleri nedir?

Sahip olan bir arkadaş paylaşabilir mi?

Lastik basıncı da tüketimi etkiler. Konfor basınç , yakıt tüketimi az gibisine basınç
Kapı içinde yazıyor.
Orada aracın yük durumu ve kaç yolcu olacağına göre hava değerlerini paylaşıyor.
Bana 36 uygun gözüküyordu onu bastım.
 

Golf8.5 İmpression lastik hava değerleri nedir?

Sahip olan bir arkadaş paylaşabilir mi?

Lastik basıncı da tüketimi etkiler. Konfor basınç , yakıt tüketimi az gibisine basınç
Geriye dönük okuma alışkanlığınız yok anlaşılan ya da yine gözden kaçırmışsınız..

Bu durumu geçtiğimiz yıllarda da belirtim. Önceki sayfada da konuştuk..
Aşağıya ekliyorum..

@hassey lastik basınç kontrolü yapıyor musunuz? Bazı kullanıcılar aracı aldıktan sonra lastik kontrolü yapmıyorlar. Aracınız eğer ki alındığı günden bu yana kontrolü yapılmamışsa lastiklerinizde fazla basınç olabilir. 40 psi olana da rastladım bu da yakıta olumlu etki eder.

@ogzogz aşkolsun Değerli Üstadım, benim yakıt tüketimi verisini sadece lastik basıncına bağlı olduğunu söylerseniz beni üzersiniz, beni takdir etmenizi beklerdim oysa. İşin şakası tabii ki. Kişisel kullanım alışkanlığı en büyük farklarından biri doğal olarak.

Tabii ilk günden itibaren kontrol ettim ve etiket değerleri olan 36 ile kullanıyorum. Aslında burada bu kadar fark olabileceğini düşünmemiştim.

Bu da şunu gösteriyor: 116 beygirlik motor sadece yazılımsal olarak değil, tamamen ekonomi ve verimlilik üzerine geliştirilmiş. Bu motor gerçekten çok ekonomik.

Bunu sormamadaki sebep aşağıdaki konuda yatıyor. Yani kısa süreli bir devaju diyebiliriz.
Konu içindeki mesaj 'Golf 8 Life Lastik Basınçları' https://www.golftutkusu.com/topic/15348-golf-8-life-lastik-basinclari/post-295070

Ek olarak Konu içindeki mesaj 'Golf 8 1.0 e-TSİ yakıt tüketimi.' https://www.golftutkusu.com/topic/15313-golf-8-1-0-e-tsi-yakit-tuketimi/post-297132
(Etiket farklılıkları)
Konu içerisinde de belirttiğim gibi zamanla fabrikanın lastik önerileri değişti diyebilirim. Bunun en büyük nedeni emisyon düşürmek ve ekonomi sağlamak.

Ayrıca kendi aracımda lastik basınç kontrolünü nasıl yaptığımı anlattığım konuyu paylaşayım.
https://www.golftutkusu.com/topic/15377-bugun-gunlerden-lastik-basinci/
Vaktiniz olunca her iki konuyu da incelerseniz konuya nasıl yaklaştığım da netleşir.
 

Geri
Üst