Golf 2024 1.5 İmpression Anlayamadıklarım?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan 06mrt85
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Focus 4.5 1.0 ecoboost titanium x aracımı yaklaşık 40 bin km kullandım, golf 8 1.0 impression aracımı ise 8 bin km kullandım, benim gözlemlerim Alt taban ses yalıtımı hariç diğer her konuda focus golften çok daha iyiydi, yol tutuş, viraj konusunda segmentinin de çok üzerinde tartışmasız, bir defasına da otobanda 220-230 km hızlarla rampa iniş ve viraj içerisinde yola yabani hayvan atlaması sonucu panik frenleme yapmıştım bir anda milimetre kaymadan şeridinden çıkmadan 120 lere düştü araç ve manevra ile kurtarmıştım, tabi ki bu kadar yüksek hızlara çıkmak hiç doğru değil gece ve otoban olması yolların boş olması araçta tek olmam ve aciliyetim sebebiyle sebebiyle bu hızlara çıkmıştım 1 defaya mahsus, araçta limitörde mevcut değil, bende bir golf sahibi olarak yol tutuş ve viraj konusunda kesinlikle focusu tecrübe etmeden golflerimizi övmeyelim, doluluk olarak zaten eksiksiz bir araç, en büyük sorunu 2025 yılı sonu itibariyle üretiminin duracak oluşuydu, aksi halde kesinlikle 4.5 ile devam ederdim, tüketim olarakta şehiriçi ortalama 6.5 yakıyordum, aynı kullanımda golfle de 6.5 civarında gezdim Ankara şartlarında, sedan oluşu iç kabin genişliği ses sistemi, uzun yolda ki yol konforu ve dengesi, ve teknolojik özellikler olarak golften çok çok iyi ve eski fordların sertliğide yok konfor olarak golf 8 ile denk olduğunu düşünüyorum focus 4.5 için gözlemlerim bu şekilde idi.
Ben hatchback baktığım için titanium x paketi bulunmuyor maalesef, titanium stil ilanlar var sadece.
8.5 impression ile 4.5 titanium stil birbirine oldukça yakın donanımlara sahip.

Focus'un üretiminin duracak olması ve 1.0 hacimli 3 silindirden vazgeçmemesi benim için bir tık arka plana düşürdü 8.5 golf'ün de türkiye pazarında satışının başlayacağını duyunca beklemeyi tercih ettim. Yoksa ford'un çok daha keyifli bir sürüş zevki verebileceğini tahmin ediyorum.

Bundan 5 ay önce ford bayisinde 15bin kilometre de titanium stil mavi renkli aracı 1.015.000den ilan girmişlerdi. O sıra parayı denkleyemedim ve araç 2 günde satıldı. O sıra yine 1milyon çevresinde fiyatlar vardı ve fiyatı makul olanlar satılıyordu ancak bu 5 ay içerisinde 1.2 milyona çektiler ilanları. Bu durum ister istemez golfe yönlendirdi beni 1265e sıfır araç varken 1200e ikinci el focus mantıklı gelmedi.
 

Bu sorunlu motor kısmı 2012-2017 arası üretilen 1.0 ecoboostlarda var 2017 sonrasında bir sorun duymadım, ekonomik koşulları kişiden kişiye farklılık gösterir tabiki ben uzun vadede aracın değerini koruyamacağı ile ilgili düşüncelerim yüzünden değişime gitmiştim, sadece merak edilen golf8 vs focus4.5 kıyaslaması ile ilgili gözlemlerimi ve tecrübelerimi aktardım. Bahsettiğim 2 aracımda 1.0 turbo 3 silindir 2 sinde de rolantide titreşim mevcuttu 8.5 1.5 lerde muhtemlen yoktur böyle bir durum.
Evet 8.5 da yok 3 silindir genel sorunu o, fiyat performans olarak golf ama genel olarak focus zaten ben de focus çok baktım impression çok uygun geldi 4 Silindir ondan ona yöneldim
 
Ben hatchback baktığım için titanium x paketi bulunmuyor maalesef, titanium stil ilanlar var sadece.
8.5 impression ile 4.5 titanium stil birbirine oldukça yakın donanımlara sahip.

Focus'un üretiminin duracak olması ve 1.0 hacimli 3 silindirden vazgeçmemesi benim için bir tık arka plana düşürdü 8.5 golf'ün de türkiye pazarında satışının başlayacağını duyunca beklemeyi tercih ettim. Yoksa ford'un çok daha keyifli bir sürüş zevki verebileceğini tahmin ediyorum.

Bundan 5 ay önce ford bayisinde 15bin kilometre de titanium stil mavi renkli aracı 1.015.000den ilan girmişlerdi. O sıra parayı denkleyemedim ve araç 2 günde satıldı. O sıra yine 1milyon çevresinde fiyatlar vardı ve fiyatı makul olanlar satılıyordu ancak bu 5 ay içerisinde 1.2 milyona çektiler ilanları. Bu durum ister istemez golfe yönlendirdi beni 1265e sıfır araç varken 1200e ikinci el focus mantıklı gelmedi.
Aynısı tamamen aynı şey yaşadık
 
Aynısı tamamen aynı şey yaşadık
Focus'a alternatif olarak tek baktığım leon 4'tü. 4-5 yaşında 50bin-100bin arasında FR paket leonlar 1.2-1.3 civarında satılıyor. Bu araca bakmamda ki en büyük sebep 1.5tsi 130hp olmasıydı ama o yaşta o kilometre de sırf FR paket diye leon almak yerine impression golf daha mantıklı geldi. Leon'un kaderi de focus gibi oldu ve üretimi sona erdi buda bir etmen tabi ki. Öte yandan golf 8 de bile cost reduction durumu varken leon da neler olabileceğini düşünmek istemedim.
 
Focus'a alternatif olarak tek baktığım leon 4'tü. 4-5 yaşında 50bin-100bin arasında FR paket leonlar 1.2-1.3 civarında satılıyor. Bu araca bakmamda ki en büyük sebep 1.5tsi 130hp olmasıydı ama o yaşta o kilometre de sırf FR paket diye leon almak yerine impression golf daha mantıklı geldi. Leon'un kaderi de focus gibi oldu ve üretimi sona erdi buda bir etmen tabi ki. Öte yandan golf 8 de bile cost reduction durumu varken leon da neler olabileceğini düşünmek istemedim.
Vallahi de aynı şeyleri yaşamışız ben de focusa altarnetif Leon bakıyordum öyle bayiye öylesine girip fiyat almamizla gelişti her şey
 
E-hdi'dan sonra (hele ki aracınız otomatikse) hissettiğiniz en büyük değişim sessizlik ve titreşimsizlik olmuştur diye düşünüyorum. Hele o otomatiklere vites attırmak yok mu... Manuel gibi resmen gazı bırakıp vites atmasını sağlamak gerekiyor 😅. Ama yakıt olarak çok iyi motor.
hic otomatik aracim olmadi ben manuel sevenlerdenim
manuel life paket olsun isterdim😃
 

Arka kapıda durum nedir? 4 kapının cam açma tuşu resimlerini ekleyebilir misiniz?
Diğer kapılarda yok sağdece sağ kapıda var hatta satış temsilcisinede sordum normal dedi serviste bi araba denk geldi manuel golf ondada aynıydı
 

Geri
Üst