Uzun bir yazı ve video paylaşıyordum ama sanırımsayfayı kapattım ne yaptım nasıl yaptım anlamadım [emoji20]Bir arkadaşı aradım hata yok dedi. El freni (kırmızı p) aktif olur araci çalıştırınca ve bu el freni sana kalkış desteği saglar gaza basarken otomatik devre dışı olur dedi. Bu bilgi doğru mu

/monthly_2016_09/20160903_215149.thumb.jpg.d5e0573e87db0f0d7cc46da512834f5e.jpg

Kırmızı el freni (P) işareti el freni çekili anlamına gelir. Yeşil el freni (P) işareti ise arabayı Auto Hold'un tuttuğu anlamına gelir. Eğer el freninin arkasındaki Auto Hold düğmesinin ışığı yanıyorsa vitesi D/S konumuna alıp gaza bastığınızda sistem el frenini kendisi bırakır. Aynı şekilde aracı durdurup şunlardan birini yaparsanız (kontağı kapatma, emniyet kemerini çıkarma, sürücü kapısını açma) araç el frenini otomatik olarak çekecektir. 2013-2014 model Golf'lerde Auto Hold sistemi emniyet kemeri takılmadan aktif olmamaktadır. 2015-2016 modellerde ise emniyet kemeriniz takılı olmasa dahi Auto Hold çalışabilmektedir.

Ayrıca çok dik yokuşlarda Auto Hold arabayı tek başına tutamayacak gibi olursa el frenini de kullanarak size kalkış desteği sağlar. Bu çok nadir olur, biraz ses duyabilirsiniz ama korkmayın normal bişeydir.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Uzun bir yazı ve video paylaşıyordum ama sanırımsayfayı kapattım ne yaptım nasıl yaptım anlamadım :(

Bir arkadaşı aradım hata yok dedi. El freni (kırmızı p) aktif olur araci çalıştırınca ve bu el freni sana kalkış desteği saglar gaza basarken otomatik devre dışı olur dedi. Bu bilgi doğru mu

Ekli dosyayı görüntüle 6086
Değerli Hocam;

Siz sayfayı kapatsanız da aynı konuya yanıt yazmak için tıkladığınızda kayıtlı yazılar ortaya çıkar kaybolmazlar.

Tek istisna siz bu yazıyı yazmaya başladıktan hemen sonra internet bağlantısı kesildiyse bu durumda yedekleme yapamadığından yazdıklarınız kaybolur.

Muhammed Hocamın söylediği gibi 

Sizde Autohold aktif. Yeşil P harfinden anlayabilirsiniz. Bu elektromekanik park freni tarafından devralındığında bu ikon kırmızı hale gelir.

Sizde DSG var ve bunu hafif eğimli yolda önünüzde arkanızda araç yokken vitesi N'ye alıp tedbiren ayağınız frenin üzerinde olarak denemeniz mümkün. Bu yeşil uyarı varsa Auto hold aktif demektir.

 
@silvershadow Değerli hocam, bu el emeği göz nuru yazıyı baştan sona kadar okudum. Elinize sağlık, çok faydalı bilgiler aktarmışsınız. Bazı cümleleri okurken baya güldüğümü itiraf etmeliyim. Önünüzde saygıyla eğiliyorum..  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sayın Hocam..

15 temmuz 2016 günü vw ailesine yeni tiguan la katıldım.Golf için yazdıklarınız bir çok özellik ve fazlası bu araçta da mevcut.Tiguan kemer tak takma auto hold devreye giriyor..yalnız geçen başıma bi olay geldi şok oldum.Geri manevra yaparken arkamdan da bi araç çıkış yapıyordu araçlar birbirine çarpışma mesafesinde yaklaştığında aracım birden kazıklama fren yapıp durdu. Her yerden araştırdım bu yeni bir özellik mi sizin golflerde de böyle bi şey var mı..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Henüz aracı almadım ama o kadar güzel anlatmışsınızki şuan sürsem hata yapmam sanırım :)

 
@Metin Yilmaz

Değerli Hocam 

Bizde böyle bir özellik maalesef yok.

Fakat daha önemlisi siz böyle bir özellik olduğuna dair kılavuz kitapçıkta herhangi bir ibareyle karşılaştınız mi?

Teşekkür ederim bu yeni ve değerli bilgi için.

 
Sayın Hocam..15 temmuz 2016 günü vw ailesine yeni tiguan la katıldım.Golf için yazdıklarınız bir çok özellik ve fazlası bu araçta da mevcut.Tiguan kemer tak takma auto hold devreye giriyor..yalnız geçen başıma bi olay geldi şok oldum.Geri manevra yaparken arkamdan da bi araç çıkış yapıyordu araçlar birbirine çarpışma mesafesinde yaklaştığında aracım birden kazıklama fren yapıp durdu. Her yerden araştırdım bu yeni bir özellik mi sizin golflerde de böyle bi şey var mı..
Metin bey bu yazmış olduğunuz auto hold ve mekanik el fireni durumu aynen bendede mevcut ve 2 kezde kazıklama fren olaynı yaşadım.

Şöyleki:arabam 2016 golftsı 110.arabayı aldıktan sonra bayide auto hold ve mekanik el frenini aktif ettim ve birdaha hiç oynamadım.garajdan çıkarken emniyet kemerini takmadan çıkıyorum.garajdan çıkınca frene basıyorum auto hold yeşil ışık yanıyor sonra kapıyı açıyorum el freni kendini çekiyor garajı kapatıp arabaya biniyorum kemer takmadan vitese takıp gidiyorum.

Kazıklama olayıda hafif bayır aşağı yolda hareket etmeden başıma geldi ama nasıl becerdim bilmiyorum hatta altını vurdum sandım arabanın inip bakmıştım.

2016 golf7 1.2 tsı comfortline manuel beyaz sürüş komfor ve ışık paket.

 
Sayın Hocam..

15 temmuz 2016 günü vw ailesine yeni tiguan la katıldım.Golf için yazdıklarınız bir çok özellik ve fazlası bu araçta da mevcut.Tiguan kemer tak takma auto hold devreye giriyor..yalnız geçen başıma bi olay geldi şok oldum.Geri manevra yaparken arkamdan da bi araç çıkış yapıyordu araçlar birbirine çarpışma mesafesinde yaklaştığında aracım birden kazıklama fren yapıp durdu. Her yerden araştırdım bu yeni bir özellik mi sizin golflerde de böyle bi şey var mı..
Hocam öncelikle foruma hoş geldiniz. Eğer araç çok düşük hızda durmaya yakınsa bazen auto hold devreye girebilir durmadan. Sanırım böyle birşey oldu 

 
Hayırlı pazarlar herkese

Hazır bu konuyu yakalamışken, sizler gibi tecrübeli insanlara bir soru yöneltmek istiyorum. Bu soruyu yönelttiğim Doğuş Otomotiv Bursa yetkili servis elektrikçi ustaları '' daha önce farketmemiştik, almanya ya bir soralım '' dediler. Gerçi sordular mı , ondan da emin değilim ama, ben halen cevap bekliyorum.. Neyse, soruma gelince:

Golf dizel dsg aracımda autohold devredeyken ışıklarda durduğumda ayağımı fren pedalından çektiğimde, arka stoplarım yanıyor ve bilgi ekranında yeşil renkli '' P'' beliriyor.

Tiguan dizel dsg aracımda ise yine autohold devredeyken ışıklarda durduğumda ayağımı fren pedalından çektiğimde, arka stoplarım YANMIYOR ve bilgi ekranında yeşil renkli ''P'' BELİRMİYOR. Yani hiç P yok !

Heriki aracın ortak noktasıysa, parkederken el freni çekildiğinde ekranda beliren kırmızı ''P''.

Bunun nasıl bir sıkıntı yarattığı hususuna gelince; ışıklarda duruyor durumdayken arkadan hızla gelenler görsün diye tiguanda duruyor olduğum halde sırf stoplar yansın diye frene basıyorum. Yahut yokuşaşağı ışıklarda beklediğimde ayağımı tam duruş sonrası frenden çekince özellikle gündüz vakti stoplar söndüğü için arkadaki araçlar hareket ediyorum sanıp kornaya basabiliyorlar, hatta aniden gaza basıp tekrar frenleyenler olduğu için mağdur olmamak adına ayağımı özellikle yokuşaşağı durumlarda frenden kaldırmıyorum. Daha doğrusu korkuyorum. 

Bunu Doğuş oto sorun olarak görmüyor ve muhtemelen sallamıyor. Heriki araçta 2015 model. Tiguanda kasa yenilendi ama bu açıdan test etme şansım olmadı. Bu durumu daha önce sorun olarak bildiren oldu mu onu da bilmiyorum. Vagcom yapan arkadaşlara yüzyüze sorduğumdaysa boş boş baktılar , nasıl yani abi diyenler oldu. Onlara da her iki aracı getirip bir demonstrasyon yapmak zorunda kaldım.

Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler..

 
Hayırlı pazarlar herkese

Hazır bu konuyu yakalamışken, sizler gibi tecrübeli insanlara bir soru yöneltmek istiyorum. Bu soruyu yönelttiğim Doğuş Otomotiv Bursa yetkili servis elektrikçi ustaları '' daha önce farketmemiştik, almanya ya bir soralım '' dediler. Gerçi sordular mı , ondan da emin değilim ama, ben halen cevap bekliyorum.. Neyse, soruma gelince:

Golf dizel dsg aracımda autohold devredeyken ışıklarda durduğumda ayağımı fren pedalından çektiğimde, arka stoplarım yanıyor ve bilgi ekranında yeşil renkli '' P'' beliriyor.

Tiguan dizel dsg aracımda ise yine autohold devredeyken ışıklarda durduğumda ayağımı fren pedalından çektiğimde, arka stoplarım YANMIYOR ve bilgi ekranında yeşil renkli ''P'' BELİRMİYOR. Yani hiç P yok !

Heriki aracın ortak noktasıysa, parkederken el freni çekildiğinde ekranda beliren kırmızı ''P''.

Bunun nasıl bir sıkıntı yarattığı hususuna gelince; ışıklarda duruyor durumdayken arkadan hızla gelenler görsün diye tiguanda duruyor olduğum halde sırf stoplar yansın diye frene basıyorum. Yahut yokuşaşağı ışıklarda beklediğimde ayağımı tam duruş sonrası frenden çekince özellikle gündüz vakti stoplar söndüğü için arkadaki araçlar hareket ediyorum sanıp kornaya basabiliyorlar, hatta aniden gaza basıp tekrar frenleyenler olduğu için mağdur olmamak adına ayağımı özellikle yokuşaşağı durumlarda frenden kaldırmıyorum. Daha doğrusu korkuyorum. 

Bunu Doğuş oto sorun olarak görmüyor ve muhtemelen sallamıyor. Heriki araçta 2015 model. Tiguanda kasa yenilendi ama bu açıdan test etme şansım olmadı. Bu durumu daha önce sorun olarak bildiren oldu mu onu da bilmiyorum. Vagcom yapan arkadaşlara yüzyüze sorduğumdaysa boş boş baktılar , nasıl yani abi diyenler oldu. Onlara da her iki aracı getirip bir demonstrasyon yapmak zorunda kaldım.

Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler..
Aramıza hoşgeldiniz, size de hayırlı pazarlar. :)

Tiguan'de ki sistemde Golf'le aynıdır diye düşünüyorum. Yani sizinde dediğiniz gibi Golf'te auto hold devredeyken frene basınca stoplar anıyor ve yeşil P ibaresi beliriyor göstergede, gaza dokunana kadar da aynı şekilde devam ediyor. Tiguan'da ki durum bana garip geldi, sanki bir sorun varmış gibi. Yani frene basmaya devam edecek sistem işlevini yapmıyormuş gibi sanki, bu da auto hold sistemi oluyor. Yokuşlarda frenden ayağımı çekince araç kaymaya başlıyor diyorsunuz, auto hold devreye girmiyor yani. Bence bir sorun var, ya da şuan aklımıza gelmeyen, auto holdün çalışma koşullarından birini eksik yapıyor olabilirsiniz. Benim hatırladığım kadarıyla auto hold, düğmesinde ki ışığı yanıyorsa yani sistem açıksa ve emniyet kemeri takılıysa(2014 modellerden sonra bu zorunlulukta kalktı diye bliiyorum.) çalışıyor. Bu sorunu yaşarken kemeriniz takılı mıydı? 

 
Tekrar merhaba Eren Bey,

Yokuşlarda frenden ayağımı çekince araç kaymaya başlıyor diyorsunuz,
Yok bunu demiyorum, yani araç hareket etmiyor kesinlikle; özellikle yokuşlarda arkamdaki araçlar ayağımı frenden çekince stoplar söndüğü için hareket ettiğimi sanmasınlar diye ayağımı frenden  çek(e)miyorum sadece. Çünkü tiguanda , golfteki yeşil P belirmiyor ve aracın stopları yanmıyor. Ama autohold elbetteki devrede ve ışığı yanıyor. Araç milim kıpırdamıyor ve kemerler herdaim takılı.

Bu durumu servis esnasında ordaki 5N kasalı yani 2012-2015 arası bir kaç tiguanda da denedik ve aynısı onlarda da var. Araç sahipleri simultane autohold özelliğine sahip 2 nci bir vw kullanmadıkları içindir ki, bu durumun farkında değiller. Ve golf ile tiguan ı yanyana koyup inceleyince ordaki servis elektrikçileri de (Doğuş Oto Bursa) şaşırdı. Sorun yahut bu durum sadece benim araçta değil yani.

 
Tekrar merhaba Eren Bey,

Yok bunu demiyorum, yani araç hareket etmiyor kesinlikle; özellikle yokuşlarda arkamdaki araçlar ayağımı frenden çekince stoplar söndüğü için hareket ettiğimi sanmasınlar diye ayağımı frenden  çek(e)miyorum sadece. Çünkü tiguanda , golfteki yeşil P belirmiyor ve aracın stopları yanmıyor. Ama autohold elbetteki devrede ve ışığı yanıyor. Araç milim kıpırdamıyor ve kemerler herdaim takılı.

Bu durumu servis esnasında ordaki 5N kasalı yani 2012-2015 arası bir kaç tiguanda da denedik ve aynısı onlarda da var. Araç sahipleri simultane autohold özelliğine sahip 2 nci bir vw kullanmadıkları içindir ki, bu durumun farkında değiller. Ve golf ile tiguan ı yanyana koyup inceleyince ordaki servis elektrikçileri de (Doğuş Oto Bursa) şaşırdı. Sorun yahut bu durum sadece benim araçta değil yani.
Değerli Hocam 

Bu spesifik ve güzel bilgi için teşekkür ederim 

 
 Bugün Autohold u aşırı ama aşırı dik yokuşlu bir sokakta park manevralarında kullanmak durumunda kaldım ve bu kadar olur diyorum. Şöyleki:

Acemi olmasanız da çok dik yokuşta kendiniz kalkabilecek olsanız da Autohold gibi kalkmak neredeyde imkansız. Tereyağından kıl çeker gibi kalkıyor taşıt.

Patinaja düşüldüğünde ise ASR mükemmel çalıştı.

Düz veya Hafif dik yokuşlards bu kadar net çalışamıyor bendeki, gereğinden biraz fazla gaza basmanızı istiyor ve geç bırakıyor freni o nedenle çok kullanmıyorum daha önce bahsettiğim gibi.

Ama çok dik yokuşlarda mükemmel çalışıyor. Bu kadar olur diyorum. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Arkadaşlar 2015 model 1.6 tdi 110 hp comfortline araç kullanmaya başladım. Bugün şöyle bir durum yaşadım. Aracı çalıştırdım, emniyet kemeri v.b. takılı durumda, kalkış yapmaya çalıştığımda fren arabayı bırakmadı. Kontağı açıp kapamak zorunda kaldım. Bugün bunu 2 defa yaşadım. Kontağı açıp kapattığımda düzeldi. Bir arıza olabilir mi? Yoksa bilmediğim bir şey mi var, hata mı yapıyorum?

 

Geri
Üst Alt