Hocam avekte soylemislerdi bu frenin ozelligini. Sagliginiz bozuldugu anda, ayakla frene basamadiginiz durumlarda bu frene dokunmaniz yeterli arac kendini durduruyor diye. Tuhafima gittigini anladiklari icin passat ile teste ciktik. Araci yaklasik 100 km hiza cikardilar, direksiyonu birakip el frenini hafifce cekti. Direksiyon bir milim bile kimildamadan araci akilalmaz (bana gore tabiki [emoji5]) sekilde durdurdu. Arac hic savrulmadan kısa mesafede durdu. Saygilarimla...

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Tesekkur ederim bu cevap bile yeterli Allah çektirmesin bu bilgi yeterli benim icin

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

Tesekkur ederim bu cevap bile yeterli Allah çektirmesin bu bilgi yeterli benim icin Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Estagfurullah hocam. Dediginiz gibi Allah korusun...

Saygilarimla...

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Çıkan sesler sizi korkuttu mu hocam [emoji4]Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yok hocam hazirlikli oldugumuz icin sanirim:) ama yogun bir abs sistemine maruz kaldik [emoji5]

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Değerli Hocam İşte bu yüzden de test araçlarını yok pahasına satıyorlar. [emoji4]

İçim sızlar böyle bir şeyi yaparsam. Hem lastiklere hem arabaya acırım.

Ancak elbette aracın olası hidrolik ya da elektronik fren sistemi arızasında bir acil durum planı olduğunu bilmek güzel. 
Valla hocam dediginiz gibi, sanirim arabada deneyecegim en son sey olurdu. :) Allah ta muhtac etmesin. Yalniz sanirim bu park freni polomda olsaydi buyuk ihtimalle kazadan kurtarmistim [emoji5]

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
bildiğim kadarıyla auto hold özelliğinde sadece öndeki iki lastik frenleme yapmaktadır. ayrıca belli bir derece eğimin üstünde olduğunda devre dışı kalıyor bu sebeple otomatik olarak. sistem karışık gibi gelebilir ama en garanti yöntem aracınızı her terk ettiğinizde o kırmızı (P) işaretini görmeden aracı terk etmeyin, emin olun el freninin devrede olduğuna ;)  

 
@Metin Yilmaz aracınızda kör nokta uyarısı varmı ? Üzerinden hayli bi süre geçmiş ama bende de oluyor bu durum iki kere başıma geldi biri motorsiklet biride arabaydı kör nokta uyarı sistemi park yerinden çıkarken sağdan soldan araba gelir ise fren yapıp ekranda çarpışma önlendi mesajı veriyor 

 
bildiğim kadarıyla auto hold özelliğinde sadece öndeki iki lastik frenleme yapmaktadır. ayrıca belli bir derece eğimin üstünde olduğunda devre dışı kalıyor bu sebeple otomatik olarak. sistem karışık gibi gelebilir ama en garanti yöntem aracınızı her terk ettiğinizde o kırmızı (P) işaretini görmeden aracı terk etmeyin, emin olun el freninin devrede olduğuna ;)  
Değerli Hocam 

Auto hold fonksiyonu mevcut fren sistemine hükmederek dört tekerlekten tutuş sağlar. 

Elektromekanik park freni ise yalnızca arka tekerlekleri mevcut fren sisteminden bağımsız bir elektrikli motor tahrikli mekanik sistemle kontrol eder.

 
Merhabalar, Auto Hold konusunda yardıma ihtiyacım var, 1.4 Highline Manuel GOLF 7 sahibiyim. Yokuşta aracımı kaldırma konusunda sorun yaşıyorum. Yokuşta kalkış yaparken debriyajdan azıcık ayağımı çeksem Auto Hold devreden çıkıyor ve aracı geri kaçıyorum. Ben de önce hafif gaz verip sonra debriyajı bırakmaya başladım ve araç geri kaçmadan rahatlıkla kalkabiliyor. Sorum da burada başlıyor bu yöntem aracıma zarar veriyor mu, sizce en sağlıklı kalkış nasıl olmalı? Bu acemi kardeşinize de yardımcı olabilir misiniz? :)

 
Merhabalar, Auto Hold konusunda yardıma ihtiyacım var, 1.4 Highline Manuel GOLF 7 sahibiyim. Yokuşta aracımı kaldırma konusunda sorun yaşıyorum. Yokuşta kalkış yaparken debriyajdan azıcık ayağımı çeksem Auto Hold devreden çıkıyor ve aracı geri kaçıyorum. Ben de önce hafif gaz verip sonra debriyajı bırakmaya başladım ve araç geri kaçmadan rahatlıkla kalkabiliyor. Sorum da burada başlıyor bu yöntem aracıma zarar veriyor mu, sizce en sağlıklı kalkış nasıl olmalı? Bu acemi kardeşinize de yardımcı olabilir misiniz? :)
Dostlar arasına hoşgeldiniz Hocam öncelikle. :) Yeni yeni uygulamaya başladığınız yöntem daha sağlıklı bence. Gaz vermeden kalkmak pek sağlıklı değil bana göre. :)

 
Hoşbuldum, cevabınız için çok teşekkür ederim. Mesleğim gereği epey gezmek zorunda kalıyorum rampalarda durmaktan korkar olmuştum :)  tamam o zaman bu yöntemle devam.

 
Merhabalar, Auto Hold konusunda yardıma ihtiyacım var, 1.4 Highline Manuel GOLF 7 sahibiyim. Yokuşta aracımı kaldırma konusunda sorun yaşıyorum. Yokuşta kalkış yaparken debriyajdan azıcık ayağımı çeksem Auto Hold devreden çıkıyor ve aracı geri kaçıyorum. Ben de önce hafif gaz verip sonra debriyajı bırakmaya başladım ve araç geri kaçmadan rahatlıkla kalkabiliyor. Sorum da burada başlıyor bu yöntem aracıma zarar veriyor mu, sizce en sağlıklı kalkış nasıl olmalı? Bu acemi kardeşinize de yardımcı olabilir misiniz? [emoji4]
Değerli Hocam
Aslında araçlarımız o kadar narin değillerdir.
Ancak sizin yaklaşımınız son derece yerli yerinde. Aracımızı uzun süre veya sorunsuz kullanmak istiyorsak dikkat etmeliyiz.
Gelelim sizin sorunuza; Yüklü veya yokuş yukarı pozisyonda gaza aracı kurtaracak kadar fazla basarak kalkış yapmanız elbette makul.
Aramıza hoş geldiniz.
 
geçenlerde arabayı düz yere parkettim. arabadan indim baktım araba geri kaçıyor. zemin çok az eğimliydi, auto hold açıktı. anladım neden oldu. 

 
geçenlerde arabayı düz yere parkettim. arabadan indim baktım araba geri kaçıyor. zemin çok az eğimliydi, auto hold açıktı. anladım neden oldu. 
Düz zeminde frene hafif dokunarak durdu iseniz auto hold devreye girmemiştir. Kademe var fren pedalında.
 

Öncelikle aracınız hayırlı olsun, Sanıyorum araçta Front Asisst mevcut, Normalde trafikte akış halinde iken önünüzdeki araç ile kontrolsüz yaklaşma mevcut ise Ön bilgi ekranında kırmızı uyarı çıkarak ses ile birlikte uyarı sağlar, Sürücü frene basmaz ise araç kendi frenleme sağlar.

Sanıyorum sizin  aracınız rampaya yaklaşma açısından dolayı bu durumu algılıyor ve frenleme sağlıyor. 

Sistem Autohold sisteminden farklı bir çalışma disiplinine sahip. Önerim biraz daha yavaş girişler ile denenebilir, Yada servise bu durum kontrol ettirilebilir belkide sensör hassasiyet ayarı olabilir. Konudaki engin bilgiye sahip arkadaşlarım detaylandaracaktır. 

 

Geri
Üst Alt