@hectorxl Kapılar kapalı olmadığında devre dışı bırakmıyor. Bundan olabilir. 

 

Frene basıp elimle indirdiğim zaman bıraktı. Sonraki denemeler de kalkışla beraber otomatik bıraktı. Düğmede problem var sanki. 

 
@hectorxl hocam şoför kapısı açılıp kapanınca bırakmıyor direk galiba. Güvenlik ile alakalı olabilir. Benim de başıma birkaç kez geldi.

 
@hectorxl hocam şoför kapısı açılıp kapanınca bırakmıyor direk galiba. Güvenlik ile alakalı olabilir. Benim de başıma birkaç kez geldi.
Hocam kapi acik ilen, kemer takili degil iken birakmaz. Kontagi kapattiginizda otomatik devreye girer hatta ayaginiz frende ise hissedersiniz. Ayrica kapi kapali ve kemer takili iken gaza hafif yuklenmeniz gerekli kalkmasinicin. Biraz kasar gibi olur ama birakir:)

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Ancak yurdumuzda sadece yaramaz çocuklar yok... ve araç hareket halindeyken merakına yenilip bu tuşun işlevini yerine getirip getirmediğini deneyen yetişkin sürücülerimiz de var. "Araç hareket halindeyken acaba nasıl olur?" diyerek denemiş cesaret sahibi kişilerden bahsederken isimlerini Zatı muhteremler olarak değiştirsem de forumun tozlu sayfaları arasında yerlerini almış satırlarda deneyimlerini paylaşan ve bizi denemekten kurtaran "cesaret" timsalleri ve hayat kurtarcılarımızın önünde bir kez daha eğilerek saygılarımı sunuyorum. Çünkü bu kişiler elektromeknik park freninin aynı zamanda aracın sağ salim durdurmaya yetecek denli kuvvetli bir icat olduğunu aktarmışlardır...
hocam ben bulamadım bu anlattığınız olayı özellikle video olarak veya yazılı olarak merakıma yenik düşmek istemiyorum kaç km süratlerde nasıl tepki verdiğini veya kaç km den sonra işi yaramadığını merak ediyorum 

 
hocam ben bulamadım bu anlattığınız olayı özellikle video olarak veya yazılı olarak merakıma yenik düşmek istemiyorum kaç km süratlerde nasıl tepki verdiğini veya kaç km den sonra işi yaramadığını merak ediyorum 
Değerli Hocam 

O fren sistemi acil durumda da kullanılmak üzere yapıldığı için üst limit olduğunu sanmıyorum. 

Ama o hızda kim niye ve nasıl dener?

İnanın pratikte bilmek mümkün değil, teoriden ibaret.

Lastikleri değiştirmeden önce ve geniş bir yolda çekili tutarak denemek mümkündür. 

 
hocam ben bulamadım bu anlattığınız olayı özellikle video olarak veya yazılı olarak merakıma yenik düşmek istemiyorum kaç km süratlerde nasıl tepki verdiğini veya kaç km den sonra işi yaramadığını merak ediyorum 
Ben a3'te 60-70 civari bir hizla denedim. Tusu cekili tutmadim, normal park sonrasi ceker gibi cektim ve fren saniyelik devreye girip cikti. Belki tus cekili tutulursa araci durdurabilir.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Ben a3'te 60-70 civari bir hizla denedim. Tusu cekili tutmadim, normal park sonrasi ceker gibi cektim ve fren saniyelik devreye girip cikti. Belki tus cekili tutulursa araci durdurabilir.

Sent from my iPhone using Tapatalk
O son uyarı mesajı değerli Hocam

Çekili tutarken yanlışlıkla olmadığına emin olunsun diye.

 
@gokberks onu bende denedim iki üç saniye daha fazla çekili tuttuğumda oldu ama yüksek süratlerdeki tepkisini merak ettim 

 
hocam ben bulamadım bu anlattığınız olayı özellikle video olarak veya yazılı olarak merakıma yenik düşmek istemiyorum kaç km süratlerde nasıl tepki verdiğini veya kaç km den sonra işi yaramadığını merak ediyorum 
Hocam avekte test ettik, test araci ile

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Değerli Hocam O fren sistemi acil durumda da kullanılmak üzere yapıldığı için üst limit olduğunu sanmıyorum. 

Ama o hızda kim niye ve nasıl dener?

İnanın pratikte bilmek mümkün değil, teoriden ibaret.

Lastikleri değiştirmeden önce ve geniş bir yolda çekili tutarak denemek mümkündür. 
Hocam avekte soylemislerdi bu frenin ozelligini. Sagliginiz bozuldugu anda, ayakla frene basamadiginiz durumlarda bu frene dokunmaniz yeterli arac kendini durduruyor diye. Tuhafima gittigini anladiklari icin passat ile teste ciktik. Araci yaklasik 100 km hiza cikardilar, direksiyonu birakip el frenini hafifce cekti. Direksiyon bir milim bile kimildamadan araci akilalmaz (bana gore tabiki [emoji5]) sekilde durdurdu. Arac hic savrulmadan kısa mesafede durdu.

Saygilarimla...

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Hocam avekte soylemislerdi bu frenin ozelligini. Sagliginiz bozuldugu anda, ayakla frene basamadiginiz durumlarda bu frene dokunmaniz yeterli arac kendini durduruyor diye. Tuhafima gittigini anladiklari icin passat ile teste ciktik. Araci yaklasik 100 km hiza cikardilar, direksiyonu birakip el frenini hafifce cekti. Direksiyon bir milim bile kimildamadan araci akilalmaz (bana gore tabiki [emoji5]) sekilde durdurdu. Arac hic savrulmadan kısa mesafede durdu. Saygilarimla...

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Çıkan sesler sizi korkuttu mu hocam [emoji4]

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

Hocam avekte soylemislerdi bu frenin ozelligini. Sagliginiz bozuldugu anda, ayakla frene basamadiginiz durumlarda bu frene dokunmaniz yeterli arac kendini durduruyor diye. Tuhafima gittigini anladiklari icin passat ile teste ciktik. Araci yaklasik 100 km hiza cikardilar, direksiyonu birakip el frenini hafifce cekti. Direksiyon bir milim bile kimildamadan araci akilalmaz (bana gore tabiki
emoji5.png
) sekilde durdurdu. Arac hic savrulmadan kısa mesafede durdu.

Saygilarimla...

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Değerli Hocam 

İşte bu yüzden de test araçlarını yok pahasına satıyorlar. :)

İçim sızlar böyle bir şeyi yaparsam. Hem lastiklere hem arabaya acırım.

Ancak elbette aracın olası hidrolik ya da elektronik fren sistemi arızasında bir acil durum planı olduğunu bilmek güzel. 

 

Geri
Üst Alt